Als u een eigen zaak start, denkt u best goed na over de naam.
Die naam wordt namelijk uw handelsmerk. Met de volgende tips
in het achterhoofd kan u aan de slag; en uiteraard denkt Prospector met u mee!
Tips voor een goede bedrijfsnaam
Je eigen familienaam kan een goed idee zijn.
Veel familiebedrijven worden op die manier een gevestigde waarde. Bv. Jos Meeussen en Zn - www.meeussen.be
Maak duidelijk waarover het gaat. Bv. Den Bloeme Winkel
Dat spreekt voor zich, toch? Bijkomend voordeel: deze website scoort hoog in de zoekrobots, omdat het betreffende product in de naam voorkomt.
Kies een naam die gemakkelijk te typen is.
Als u toch een naam met een accent hebt, laat deze dan best weg bij uw domeinnaam. Dat geldt trouwens ook voor deeltekens of weglatingstekens. Mensen zijn niet geneigd deze te gebruiken bij het surfen, bovendien zijn ze gebonden aan één bepaalde taal. Bv. Valéro - www.valero.be
Hou het kort en krachtig en vermijd streepjes.
Dit klinkt (en onthoudt) meestal het best. Mailadressen worden op deze manier ook niet ellenlang. Bv. info@prospector.be en niet info@prospector-comm-v.be
Controleer of de (domein)naam nog beschikbaar is.
Niets zo vervelend als een naam waarvan de (domein)naam al bezet is door een ander bedrijf. Check via de KBO of de naam nog niet bestaat. Vervolgens controleert u via DNS of de domeinnaam nog vrij is. Leg deze vast (eventueel via Prospector) en start de procedure van uw btw-nummer (via uw boekhouder).
De ideale naam is een combinatie van deze tips. Dit is echter niet altijd mogelijk. Leg de focus dus vooral op wat u zelf belangrijk vindt!
Hulp nodig bij de start van uw bedrijf (naam, logo, website, ...)?
Schrijf u in voor de nieuwsbrief en ontvang informatie over onze diensten, producten en acties. Voor meer informatie verwijzen wij naar onze Privacy Statement.
Uw bedrijfscommunicatie afstemmen op uw doelgroep. Dat is onze missie.